Sådan hjælper jeg dig

Når vi mødes, snakker vi om din henvendelsesårsag, hvad du ønsker at få ud af behandlingen/ forløbet og vi aftaler rammerne herfor.

Jeg arbejder altid med udgangspunkt i kroppen. Kroppen rummer de selvhelbredende kræfter, der skal til, for at genskabe balance, når den får de rette betingelser.

Det kan fx være migræne, som bliver ved med at plage dig. Har det årsag i fysiske ubalancer, så arbejder vi med det – fx gennem zoneterapi, korrigerende kropsholdning, gode råd om kost, søvn og lignende.

Måske døjer du med lændegener og /eller uro i benene – og her kan zoneterapi også være et godt bud på lindring, også af smerter. Zoneterapi har ofte en positiv effekt på gener i muskler, knogler og led i det hele taget. Her vil vi også typisk kigge på dit bevægelsesmønster hånd i hånd med vejledning i en mere optimal kropsholdning.

Har det årsag i dybereliggende følelser, kan vi arbejde mere krop/psyke orienteret.

Jeg arbejder helhedsorienteret – aspekter af dit fysiske, psykiske og sociale liv inddrages. Behandlingen er proces- og ressourceorienteret, det betyder blandt andet, at jeg tager udgangspunkt i det som fylder her og nu i din hverdag og at vi bruger tid på at finde ind til dine ressourcer og potentialer. Fysiske som psykiske. De er vigtige at få kontakt med, for at kunne klare udfordringer og vanskelige dillemaer.

Kroppen rummer også vores individuelle historie – vores identitet er dybt forankret i kroppen – følelser og erindringsspor er lagret i muskellagene. Vores bevidste hukommelse kan have overhørt og fortrængt de følelser, vi bærer i os. Følelser af sorg, vrede, glæde, behov, længsler for blot at nævne nogle.

Og så værker og driller kroppen.

Og det bliver den ved med, indtil vi lytter til den. Tolker signalerne rigtigt. Og handler aktivt på det vi mærker i kroppen. Jeg kan hjælpe dig med at skærpe din opmærksomhed på kroppens signaler, så du hurtigere kan mærke om du er på rette kurs, om du skal justere på dine valg (og hvordan). Følelser kan bevidstgøres, bearbejdes og forløses konstruktivt og nænsomt og i dit tempo.

Så du mærker en øget indre fornemmelse af tryghed, af nye handlemuligheder, styrke og mod til at stå ved dig selv og din måde at være i verden på.